Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 50-500 till E-510?
- Trådstartare herodes
- Start datum
jukkas
Aktiv medlem
Hej
Är också nybliven ägare till E-510, min första digitala systemkamera för övrigt.
Har också sneglat på sigmas 50-500 (bigma) och har lite andra funderingar.
Är det någon som har erfarenhet av objektivet i samband med olympus
När man läser på cyberphotos hemsida så verkar det som om det bara är
Canon, Nikon, samt Sigmas versioner av objektivet som kommer med HSM, ej för 4/3
Har jag fel..
Är också nybliven ägare till E-510, min första digitala systemkamera för övrigt.
Har också sneglat på sigmas 50-500 (bigma) och har lite andra funderingar.
Är det någon som har erfarenhet av objektivet i samband med olympus
När man läser på cyberphotos hemsida så verkar det som om det bara är
Canon, Nikon, samt Sigmas versioner av objektivet som kommer med HSM, ej för 4/3
Har jag fel..
Knight Palm
Aktiv medlem
herodes skrev:
har någon erfarenhet av t ex Sigma 50-500 på ett hus med stabilisering?
Det blir ju rätt ordentlig brännvidd på 4/3.
Hur klarar stabiliseringen av det?
Det här är det närmaste jag sett - förhoppningsvis kommer fler tester på längre brännvidder så småningom:
Så här skriver Ian Burley om sitt test:
It's not a gimmick - IS really does work and it's a very worthwhile feature to include in your photographic armoury. And the Olympus E-510 moving sensor IS is competitive with the OIS served up by Leica's 14-50mm standard zoom. But don't leave the camera's Mode 2 on unless you need it for panning! And don't expect to combine the forces of the lens OIS and in-camera IS; it won't work. More testing is needed to form a bigger picture and I'll be publishing more results in the future using longer lenses, for example.
Ref:
Senast ändrad:
Knight Palm
Aktiv medlem
jukkas skrev:
När man läser på cyberphotos hemsida så verkar det som om det bara är Canon, Nikon, samt Sigmas versioner av objektivet som kommer med HSM, ej för 4/3
Styrningen av objektiven liknar varandra för de nyaste fattningarna från Canon, Sigma och Olympus, så svaret är: HSM=ja
Ref: