christianhylse
Aktiv medlem
jo, jag vet att jag på högst offentligt plats svurit att "ligga lågt" med objektivinköpen det närmaste tiden. Jag har till och med haft diverse hat-attacker mot Sigma i tid och otid.
Och använt fina ord (taffliga lögner) som:
"jag ska börja ta bilder,
i stället för att köpa objektiv".
Men...
Det går inte lära gamla gluggnördar att blunda för annonser på internet. Vi, hopplösa gluggmissbrukare, sitter fast i träsket.
Och jag är sugen på en Sigma 30mm F/1.4, känns som ett trevligt objektiv till vår- och sommarkvällarna.
Dock, det som gör mig tveksam är att detta objektiv hyllas i recensionerna på dyxum, medan användarna här på Fotosidan är mer tveksamma.
Någon Minolta/Sony-ägare som har erfarenheter av objektivet?
(priset för det objektiv jag hittat är 3200 kr, inkl. frakt från Tyskland. Det är helt nytt och med garanti)
Och använt fina ord (taffliga lögner) som:
"jag ska börja ta bilder,
i stället för att köpa objektiv".
Men...
Det går inte lära gamla gluggnördar att blunda för annonser på internet. Vi, hopplösa gluggmissbrukare, sitter fast i träsket.
Och jag är sugen på en Sigma 30mm F/1.4, känns som ett trevligt objektiv till vår- och sommarkvällarna.
Dock, det som gör mig tveksam är att detta objektiv hyllas i recensionerna på dyxum, medan användarna här på Fotosidan är mer tveksamma.
Någon Minolta/Sony-ägare som har erfarenheter av objektivet?
(priset för det objektiv jag hittat är 3200 kr, inkl. frakt från Tyskland. Det är helt nytt och med garanti)