Annons

Sigma 18-50/2.8 vs Tamaron 17-50/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Antares

Ny medlem
Nu är objektivet tillhörande min eos 400 helt trasigt o ska införskaffa ett nytt. Så ja vill ha ett nytt objektiv som är bättre o med ett pris på under 5000kr.
Ja behöver ingen bra zoom då vi har ett överflöd av teleobjektiv, far är en av de amatör fotografer som lurades på att köpa onödigt stora objektiv som han ändå inte använder pga storlek och saknat behov.
Så ja vill ha ett bra objektiv som klarar miljöer med lite taskigare ljus än vad standarden gjorde.

När ja kollar runt är de Sigma 18-50/2.8 och Tamaron 17-50/2.8 som kommer upp. Är dessa vettiga objektiv för en amatör som jag, eller är de något annat ja ska satsa på?

Tacksam för svar!
// Emelie

Hej

Jag tycker det är ett bra val, ljusstark optik är alltid en fördel. Själv tänker jag också satsa antingen på tamron eller sigmas 2.8 efter att jag beslutat att jag inte har råd med Canons 17-55 2.8...

Vi får pallra oss iväg till en fotobutik och prova helt enkelt :)

Båda objektiven har fått väldigt bra kritik. Det ena har vunnit några tester, det andra några andra tester.

Det jag vet som skiljer är att Tamron har "Nikon-zoom" och Sigma "Canon-zoom", alltså det håll man snurrar zoomringen på.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto