Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-200 3,5-6,3 DC och Sigma 50 2,8 macro

Produkter
(logga in för att koppla)

micke_petersson

Aktiv medlem
Hittade dessa objektiv på cyberphotos sida där dessa 2 objektiv fått eisa o tipa awards för bästa konsument produkt... är detta ngt värt o lägga pengar på... har inte pengar o lägga minst det dubbla för en canon lins... är det ngn som testat dessa....

det är alltså Sigma 18-200/3,5-6,3DC och Sigma EX 50/2,8 DG Macro

vill ha lite råd... vad tror ni?? jag söker nämligen en macro lins o ett zoom objektiv i runt 3000-5000:-

Jag gillar mitt 18-200mm och tycker att bilderna blir bra. Objektivet är litet, kompakt och smidigt att ha med sig. Jag anser att det är ett komplement till övrig utrustning. Första val är en ljusstarkare standardzoom och en telezoom i grundutrustningen.

Macroobjektivet har jag inte men det ska vara ett mycket bra objektiv. Tänk på att många föredrar macroobjektiv med ca 100mm brännvidd. Mest av den anledningen att frontlinsen hamnar lite längre ifrån motivet. Ett macroobjektiv håller mycket högre optisk klass än en zoom med macro-inställning.

Någon som jämfört Sigmas 18-200 med Tamrons?
Respektive med Sigmas 18-125?

Är lite sugen på något av dessa som komplement när jag vill ha minimal utrustning med mig...

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar