Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 17-70mm eller Nikon 18-70mm

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Ska köpa mig en billig Zoom, som kompliment till mitt 70-200mm VR. Tittat på dessa två: Sigma 17-70mm eller Nikon 18-70mm. Vet inte riktigt vilket som är mest prisvärd och "bäst". Sigmat ska ha bättre byggkvalité än Nikonen. Jag är mera ute efter ett objektiv som fokuserar Mycket bra i mörker, och inte låter som en ånglok och som inte har alldeles för mycket distortion på ~18mm, och som producerar skarpa bilder...

Vill gärna ha svar som använt Sigmat på en Nikon kamera. Ej Canon.

:)

Letar du ett objektiv som skall fokusera bra i mörker bör det ha minst 2.8 i ljusstyrka över hela området.

Det enda jag kommer på som inte kostar skjortan och halva armen är Sigmas EX 18-50/f2.8, glappet mellan 50 och 70mm är troligen inget du kommer sakna.

kent.

Zoso skrev:
Letar du ett objektiv som skall fokusera bra i mörker bör det ha minst 2.8 i ljusstyrka över hela området.

Det enda jag kommer på som inte kostar skjortan och halva armen är Sigmas EX 18-50/f2.8, glappet mellan 50 och 70mm är troligen inget du kommer sakna.

kent.

det bidde ett 18-70dx...

18-70 har tämligen rak kurva. Skarp från största bländaren på alla brännvidder. Enda nackdelen är väl avsaknaden av >2,8<. Men då gäller ju i regel mycket större pengar om den ska vara skarp på största bländaren.

/K

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto