ANNONS
Annons

Sigma 17-50 mm f/2,8 EX DC OS

Produkter
(logga in för att koppla)

SuperOsse

Aktiv medlem
Hej alla!

Jag är sjukt sugen på Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS efter att ha sett video recencioner av den och alla lov-ord den fått av dessa recensenter.

Min fråga gällande detta objektiv är vad ni som sett, använt, äger eller hört om den tycker om objektivet? Hur presterar den innomhus vid tex. familjefoto, plåtning inne på dunkla kaféer eller gatan/naturen? Hur är den i jämförelse med Nikons/Canons egna?

Tycker att folket här på Fotosidan.se är bland de kunnigaste och hjälpsammaste jag stött på så därför vill jag även fråga er om vad ni tycker. Ni kanske tom vill rekommendera ett annat objektiv, men jag är fråmst intresserad av denna.

Kom på nu i efterhand! Kan ni även skriva vad ni tycker om Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM Nikon och hur presterar den i jämförelse med Nikon/Canons egna?


Tack på förhand!

Mvh//Osse
 
Har testat det objektivet på min D90, min bror har det och jag var fullkomligt övertygad om att det var den glugg jag skulle ha som första-glugg (köpte enbart huset). Det är väldigt fin kvalitet, solitt och känns rätt på alla sätt, ger jättefina bilder även vid svagare ljus med sin relativa ljusstyrka parat med en vettigt prislapp.. Så jag kan bara rekommendera det!

Tilläggas kan att mitt val till slut blev Sigmas 17-70/2,8-4 då det helt enkelt var ett bättre allround-alternativ för min del utan att ge avkall på så väldigt mycket i kvalitet (även om det inte är ett EX-objektiv) eller ljusstyrka, plus att det ett billigare alternativ även om det senare inte var avgörande. Tittade även på Sigmas 24-70/2,8 men tyckte att det tappade för mycket brännvidd för att vara just det allround-objektiv jag ville ha till att börja med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.