Annons

Sigma 150-500/5-6,3 HSM DG APO OS; OS fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Jag äger sedan något år tillbaka ovanstående objektiv som används med Canon EOS 350D.

Några frågor.

1. OS funktionen har två olika lägen, 1 och 2. När skall läget 1 och när skall läge 2 användas ?

2. Vid stativ fotografering, hur brukar ni ställa OS (0,1 eller 2 ?)

3. Vid staivfotografering, när timing inte är viktigt (dvs inte fyrar som blinkar, inte fåglar, etc) brukar Ni fälla upp spegeln innan ? Hur utlöser ni kameran, via fjärrkontrollen, via kabeln eller på något annat sätt ?
 
Jag äger sedan något år tillbaka ovanstående objektiv som används med Canon EOS 350D.

Några frågor.

1. OS funktionen har två olika lägen, 1 och 2. När skall läget 1 och när skall läge 2 användas ?

2. Vid stativ fotografering, hur brukar ni ställa OS (0,1 eller 2 ?)

3. Vid staivfotografering, när timing inte är viktigt (dvs inte fyrar som blinkar, inte fåglar, etc) brukar Ni fälla upp spegeln innan ? Hur utlöser ni kameran, via fjärrkontrollen, via kabeln eller på något annat sätt ?

Jag har det objektivet till Pentax och så här använder jag det.

1. 1 - vid normal, frihandsfotografering, 2 - vid panorering (ej testat det än)

2. 0 (avslaget) ska ge skarpast bild enligt vad jag läst, jag har testat en del men inte sett nån direkt skillnad.

3. Spegeluppfällning och fjärr ger bäst resultat men fördröjd tagning funkar om man inte har fjärr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.