Annons

Sigma 10-20 vs. Tamron 28-75

Produkter
(logga in för att koppla)

Babelfish

Aktiv medlem
Efter att ha sålt av mig min gamla kamerautrustning så har jag bara kvar min 40D och mitt fasta 50mm objektiv.
Jag funderar på om jag ska köpa Tamrons normalzoom med bländare 2,8 över hela omfånget eller Sigmas vidvinkel.
Jag har så svårt att bestämma mig, suttit och läst massor av recensioner på båda objektiven och kan verkligen inte bestämma mig.
Är det någon som kan tipsa mig om vad jag borde göra?

Snacka om att jämföra äpplen och päron.
Har båda objektiven och ser inte hur det ena skulle kunna ersätta det andra. Men blev jag tvungen att välja ett så är 28-75 användbart i fler situationer än 10-20, även om det är hejdlöst skoj med mycket vidvinkel ibland också.

Jag menar inte att jag väljer det ena och förkastar det andra. Bara det att jag inte riktigt kan bestämma mig vilket jag vill ha nu, tills det att ekonomin tillåter att köpa ännu ett objektiv.

Varför välja mellan just dessa två objektiv, som ju har lite udda brännviddsområden för en aps-c-kamera? Vore det inte idé att titta på alternativ med omfång typ 17-50 istället?

Varför välja mellan just dessa två objektiv, som ju har lite udda brännviddsområden för en aps-c-kamera? Vore det inte idé att titta på alternativ med omfång typ 17-50 istället?

Jag har tittat på många objektiv, även 17-50/18-50 men har ändå känt att jag vill ha något som är lite längre ändå.

Börja med Tamrongluggen. Den fungerar i flest lägen och kommer vara nyttig i din objektivsamling även efter att du skaffat 10-20 och 70-200, det är väl de "obligatoriska" gluggarna i varje fotoväska.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar