Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 10-20 eller Pentax 12-24 (HJÄLP)

Produkter
(logga in för att koppla)

RobinHansen

Avslutat medlemskap
Hej, ar just nu i Flores Indonesien och aker snart till Jakarta dar jag ska kopa en ny lins.
Va helt saker pa att jag skulle kopa Sigma EX 10-20/4,0-5,6 DC for 4300 kr (pris Sverige 4800kr), men nu hittade jag en Pentax SMC-DA 12-24/4,0 ED AL IF for 5,668 kr (pris Sverige 9 995 kr!!)
Sa vad tykcer ni!

Mvh Robin
 
Hur går det med garantiärendena om och när du köper där? Nämligen, Sigma har väldigt ojämn kvalitet (jag råkade få dålig exempel) och om man har inte möjlighet att testa där skulle jag inte våga köpa sådan. Pentax har kanske jämnare kvalitet?
 
Absolut Pentax SMC-DA 12-24/4,0 ED AL, särskilt som du endast behöver betala knappt 1400 kr extra för pentaxobjektivet.
 
Hej tack alla för svaren, jaa det får väll bli Pentax gluggen istället:) Hittade den för 500 kr billigare nu med så 5100 kr. Vissa objektiv va riktigt billiga i Jakarta.

Mvh Robin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.