Annons

Sida om äldre minolta modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)

SmurfMolly

Aktiv medlem
Någon av er som känner till om det finns nån sida på nätet som skriver om alla/en del av de olika systemkameror som minolta har tillverkat genom åren?

Tackar på förhand..=)

//Malin

Kikade på minoltas japanska sida. Jag är inte så bra på japanska (=0 kunskap) men lite klickande här och var tog mig till en sida med alla gamla kameror (nästan). Observera att det är de japanska beteckningarna. Till exempel min gamla KM motor heter där X1 Motor. Lite krånligt att hitta på sidan men kul.
Någon speciell kamera du funderar över?

Michael Johansson skrev:
Observera att det är de japanska beteckningarna. Till exempel min gamla KM motor heter där X1 Motor.

XM Motor menar du väl? Håll hårt i den, den är värd sin vikt i guld. Har sett priser på över 10 tusen kronor på ebay!

IandI skrev:
XM Motor menar du väl? Håll hårt i den, den är värd sin vikt i guld. Har sett priser på över 10 tusen kronor på ebay!
Om jag ändå hade kvar dem. Jag köpte min första XM Motor sommaren 1976 för en hel sommarjobbsmånadslön! Ytterligare en något år senare. Båda blev stulna midsommarafton 1987 tillsammans med en hel del annat vid inbrott i lägenheten. Trots att jag hade serienumren på allt och att det bara sålts 12 stycken kameror i Sverige kom aldrig något tillrätta.
Det var i alla fall fantastiska kameror och fotograferande med ersättningarna X700 blev inte det samma. Saknad!

XM modell!
Verklig klassiker!
Försök köp en NU, innan det är för sent!

Jag köpte min SRT 303 ny, 1973,
nästa SRT 101 (74:a) begagnad, i nyskick, 1985, samt SRT 101 (69:a) begagnad, i nyskick, 2004.
Helt enkelt fantastiska kameror, kvalité, metall i all mekanik och yttre kåpor, fungerar utan batteri, endast exp.mätaren använder batteri,
bus-enkla att fotografera med, helt manuella, du bestämmer, kameran ändrar själv inga inställningar!
No high tech, but basic!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar