Annons

Shoppa till Canon i NewYork men VAD?

Produkter
(logga in för att koppla)

Samax

Avslutat medlemskap
Behöver lite tips!
Jag ska till NewYork på tisdag och upptäckte ett enormt fotovaruhus mitt på manhattan till vad jag förstår riktigt bra priser.
Jag har en Canon eos 450d och ska nu köpa mig ett objektiv och en blixt, fick tips om slavblixt (?)
Budgeten på objektiv ligger på 350 dollar och blixten på ca 100dollar.
Så vad säger ni? Vilket är det bästa köpet om ni kikar på sidan?
http://www.bhphotovideo.com/

Jag har redan ett sigma objektiv 100-300mm samt ett 18-55mm
Vill gärna ha ett allround obejktiv som funkar i de flesta lägen, med lite zoom men även att jag inte måste backa tillbaka flera meter om jag vill ta en hyssad närbild....vidvinkel kanske??
Är lite grön på detta så därför är detta en oerhörd djungel för mig.
Tilläggas är att jag ofta tar bilder i fart och som porträtt på framförallt hundar och natur.
Både inomhus och utomhus.
Oerhört tacksam för er hjälp!
 
Ja, vad ska du spendera pengarna på? Om vad du behöver för att utvecklas som fotograf så kan ingen hjälpa dig.

Ställ dig följande frågor:
1. Använder jag min utrustning till max-kapaciteten nu eller behöver jag komplettera min egen kompetens?
2. Räcker den utrustning som jag har till det jag vill fotografera?

Om du tycker att det är behov av att uppgradera då, så kan du nog lägga pengar på antingen ett riktigt bra objektiv eller en bra blixt. Du får ingen vettig blixt för 100 dollar.

Mitt råd är att köpa blixten, den ger massor med fina bilder när du fotograferar inne nu under den trista mörka säsongen. Så då kan du läsa på lite om Canons 430EX och 580EX. Jag skulle rekommendera en 430EX, den är riktigt stark och bra.

Om du nu vill ha ett objektiv till så finns det några riktigt intressanta, läs recenssioner här på FS och även klicka dig vidare från www.eflens.com:

  • Canon 85/1.8 - den här har snabb fokus och ljusstark
  • Tamron 28-75/2.8
  • Tamron 17-50/2.8 IS (IS har du inget behov av för snabb rörelse, men trevligt inne vid lugnare tillställningar. Någor för dyr för din budget
.

Lycka till, men läs på och fundera vad du verkligen behöver. Jag röstar för blixten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.