Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Shift + Command + E funkar inte längre för export i LR 6.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacobssons

Aktiv medlem
Hej!

Har upplevt detta förut, men minns inte hur jag löste problemet.

Plötsligt kan jag inte välja den vanliga kombinationen av shift, command och "e" för att exportera bilder. Det händer ingenting längre när jag trycker denna kombination.

Kör Mac och LR 6.14. Har provat att återställa inställningarna, men jag kan fortfarande inte använda tangent-kombinationen för att exportera...

Finns det något snabbt sätt att återställa detta, eller hitta felet?

=)

Fungerar kommandot från menyraden? Om inte, ligger det något annat kommando före i kön? Exvis ett oavsiktligt tryck på beskärningsverktyget?

Fungerar kommandot från menyraden? Om inte, ligger det något annat kommando före i kön? Exvis ett oavsiktligt tryck på beskärningsverktyget?

Hej. Från menyn funkar det som vanligt. Inget verkar hända ö h t när jag kör kombinationen av tangenter.

Har återställt från kopia vid ett tillfälle, vet inte om något gått galet då...

Men det borde ju gå att fixa tycker man.

Hej. Från menyn funkar det som vanligt. Inget verkar hända ö h t när jag kör kombinationen av tangenter.

Har återställt från kopia vid ett tillfälle, vet inte om något gått galet då...

Men det borde ju gå att fixa tycker man.

Prova att gå in i fliken kortkommandon. Skapa ett nytt eget kortkommando för exportera och se om det fungerar på det viset.

Prova att gå in i fliken kortkommandon. Skapa ett nytt eget kortkommando för exportera och se om det fungerar på det viset.

Hittade fliken, men tyvärr fungerar den varianten heller. Vill ju helst att det ska funka direkt i programmet. Vet inte vad som hänt. Orkar i detta läget inte ominstallera heller, för det var sju tusan så jobbigt förra gången...krånglade enormt.

=/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar