Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service via ÅF eller direkt till Intervision?

Produkter
(logga in för att koppla)

zanoii

Aktiv medlem
Så har mitt EF-S 17-55/2,8 pajat igen. Denna gång ramlade det helt enkelt isär när jag skulle plocka ur det ur kameraväskan.

Har skött om det som en baby och har garanti kvar, så jag förutsätter att reparationen går på garantin.

Dock behöver jag det (såklart) så snart som möjligt, helst inom tre veckor och vill såklart att reparationen går så snabbt som möjligt. Har köpt det hos Fotokungen som jag förstår skickar objektiven till Malmö.

Det känns tungt att vänta 4-6 veckor på objektivet (igen) och går processen att snabba upp vill jag såklart göra det. Har planerat att använda objektivet om knappt tre veckor..

Har jag möjligheten att lämna in det direkt till Intervision i Stockholm på garantireparation? Jag är inte medlem i CPS eller nåt sånt. Och om det är möjligt, finns det fördelar/nackdelar med att göra på detta sätt? Vad är era erfarenheter?

Det måste väl finnas nån anledning till att Fotokungen väljer att skicka objektiven till Malmö i stället för inom Stockholm...?
 
Du borde kunna skicka/lämna in det direkt. Det har jag alltid gjort, men jag är CPS medlem. Garantisedel och utförlig felbeskrivning underlättar hanteringen.
 
Jag har liksom föregående talare alltid kört via Intervision direkt. Även produkter som inte täcks av CPS-medlemskap, så det är mitt tips.

Men det är en smaksak, försäljningsstället ska ju leverera samma garanti, så enkelheten är väl vad som avgör?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.