Annons

service tid på en 17-55/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
hej!

Efter min incident med 17-55an så fick jag höra att det inte fins några reservdelar att få tag i! Restade!

Hur lång tid skall man acceptera för service? Känner mig lite irriterad!

Eller är det bara att luta sig tillbacks och se glad ut?

Det är ju ingen garanti rep trots allt!

--J--

Det är väl bara att luta sig tillbaka och ta det lugnt. Finns det inga reservdelar så finns det inga. De kan ju inte gärna trolla...

Jag kan berätta att när jag lämnade in min 17-55 på service fick jag vänta två månader innan jag fick den åter. Mycket tålamodskrävande:)

Och eftersom jag tillhör den nyfikna typen som inte vil leva i okunskap så undrar jag naturligtvis: Vadå för incident?

Nikon kanske kan låna dig ett objektiv under tiden om det visar sig att det kommer ta lång tid.

Det är ta mig tusan första gången jag hör talas om att någon får objektivet uppätet av en hund:)

Kanske var det en antipaparazzihund?

Skämt å sido, jag lider med dig. Det kan inte kännas kul.

När ett betonggolv plötsligt kom från ingenstans och modifierade mitt 17-55 till en fast 17 mm tog det Lasses Kameraservice en vecka att fixa det. De bytte bakre stomme & zoomring.
Exakt två veckor efter misstaget var jag på samma ställe igen och tog de bilder som inte blev tagna. Då höll sig betonggolvet där det hör hemma.

En klart rimlig reparationstid.

Att få fram ett displayskydd till D200 inom rimlig tid i Sverige var däremot stört omöjligt, det hade inte importerats ett enda. Som tur är är det inte mycket som Ebay inte fixar på några dagar till en human slant.

hej!

lite uppdatering vad som händer!

Gluggen blev skicka på service 20 Mars, efter den blivit biten.

Nu (snart) 20 Maj har Nikon inte kunnat leverera reservdelar och vet ej heller när det kommer att ske! ( kanske ett mail till Nikon på sin plats? eller läser dom forumet? =)) )

Lite segt börjar det bli....!

--J--

Ring och prata med dom istället. Det brukar vara bättre. Och de är mycket trevliga att ha att göra med.

Ett tips är att stöta på dem snabbt. Tänk på att det så här just innan Fotbolls-VM antaglien är många tidningar och yrkesfotografer som skickar in sina kameror på service. Och bakom den kön vill du nog inte hamna...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto