Annons

Service / Reparation Sigma objektiv i sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

olastridh

Medlem
Hej,

Jag har ett Sigma APO 50-500mm F4-6.3 EX DG för Konica Minolta. Jag köpte den i Maimi, USA februari 2006 så det är väl knappast någon garanti kvar. Jag måste nu lämna in den på service/reparation för då ytter höljet bak sitter lite löst som gör att det blir problem med auto och manuell fokus, förmodilgen så behövs den bara skuvas åt lite någonstans men jag vågar inte göra det själv, vill lämna till någon som kan. Min fråga är om någon har ett bra tips på nått ställe som jag kan lämna in den på så att jag slipper skicka den till Sigma i USA. Det vore önskvärt om stället finns i Stockholm eller Malmö då jag är bosatt på båda orterna för tillfället.

/Ola
 
Mitt tips är att du går upp till farbror Alois på Kamera Service Center, Grev Turegatan 45 i Stockholm.
Han kan troligen hjälpa dig på direkten och kan han det inte så går det fort för honom att avgöra.

I så fall blir du antagligen tvungen att skicka den till distributörens verkstad i Kungsbacka (Tura Scandinavia) men det kan någon fotobutik hjälpa dig med.

http://www.tura.se/StartPage/StartPage.aspx

//Håkan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.