Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service från Fuji?

Produkter
(logga in för att koppla)

Belindahl

Medlem
Behövde ha lite hjälp med en bagatell. Frågade efter en av medarbetarna som jag köpt en Fujifilm X100 av. Han var där vissa dagar bara. "Kan inte jag hjälpa till? " Jo, kanske det. Kan jag få hjälp med detta? Därefter fick jag inte höra av dem mer!!!

Hjälpen jag behövde var: att uppgradera min x100. Butiken: Mattssons foto i Lund. Den hjälp-samme: Ulf.

Där går det bra att handla för hur mycket pengar som helst men att få en gnutta hjälp efter köpet: GLÖM DET.

Finns det någon handlare (fotoaffär) kvar, som har lite service kvar hemma? Plats för eftertanke.

Beviken fd. kund där

Scndinavia Poto i Mölndal

Fixade en uppgradering av min XPRO-1 med tre objektiv utan snack och utan kostnad! De har väl en butik i Malmö också.

Är problemet med updateringen löst?

Om inte. Fråga här inne eller på en Fujifilm forum.
Lycka till. Det ska inte vara jätte svårt och updateringen ska förbättra många områden.

Om inte. Fråga här inne eller på en Fujifilm forum.
Lycka till. Det ska inte vara jätte svårt och updateringen ska förbättra många områden.

Tack David!
Har fått mail från Fujifilm om detta. På Engelska! Men mina språkkunskaper är inte tillräckliga.
Så tyvärr får jag väl avvakta. Behöver anvisning på svenska.
Mvh Bertil

Släng in Fujifilms svar här, så kan jag (eller om någon annan hinner före) översätta åt dig.

Ladda batteriet till din kamera.
Formatera minneskortet.
Medelst en kortläsare, för över filen till ditt minneskort.
Välj säker borttagning/mata ut enhet från datorn.
Stoppa i kortet i kameran och starta kameran genom att hålla in knappen "back" och den normala startknappen.
Tryck OK där du ser det på skärmen och när kameran laddar, d.v.s. när du ser denna bild rör du inte kameran tills den är färdig.
Stäng av kameran, starta om och formatera ditt minneskort.

Släng in Fujifilms svar här, så kan jag (eller om någon annan hinner före) översätta åt dig.

Hej! tusen tack för din vänlighet. Tycker dock inte att du skall behöva spilla din dyrbara tid.
Mailet jag fick från Fujifilm var jättelångt och innehöll säkert olika varianter av något slag.
Dessutom har PeterWem skrivit hur jag skall göra på svenska åt mig. Tänk vilka trevliga
människor det finns.
Tack i alla fall.
Bertil

Ladda batteriet till din kamera.
Formatera minneskortet.
Medelst en kortläsare, för över filen till ditt minneskort.
Välj säker borttagning/mata ut enhet från datorn.
Stoppa i kortet i kameran och starta kameran genom att hålla in knappen "back" och den normala startknappen.
Tryck OK där du ser det på skärmen och när kameran laddar, d.v.s. när du ser denna bild rör du inte kameran tills den är färdig.
Stäng av kameran, starta om och formatera ditt minneskort.

Tack PeterWem för din verkligt fina insats. Skall säkert lyckas med din fina hjälp. Hinner dock inte just nu. Man blir rörd över vänligheten. Ha det gott PeterWem.
Bertil

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar