Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Serietagning

Produkter
(logga in för att koppla)

ArneBerne

Aktiv medlem
Kan man på en KM 5D göra serietagningar. Att man kan få kameran att ta en bild var 2:a sekund exv. Finns denna funktion i någon annan kamera eller tillbehör.

5D har seriebildstagning med 3 bilder per sekund, att ställa in kameran på att ta en bild varannan sekund går inte med 5D, men 7D har den funktionen.

FILM) (Anddje skrev:
5D har seriebildstagning med 3 bilder per sekund, att ställa in kameran på att ta en bild varannan sekund går inte med 5D, men 7D har den funktionen.
... som för övrigt kallas intervalltagning.

Varannan sekund klarar dock inte 7D, däremot en bild i minuten som kortaste intervall (eller var det i halvminuten, inte säker där?)...

//Larsa

7D har intervalltagning som snabbast följd var 30:e sek och som längst var 60:e minut.

mvh/Ove

Vevo skrev:
7D har intervalltagning som snabbast följd var 30:e sek och som längst var 60:e minut.

mvh/Ove
Dig kan man alltid lite på Ove:) Hade på känn att det var 30 sek. som kortast...

Har irriterat mig oerhört mycket på detta då jag ibland vill använda intervall i stället för självutlösaren när jag ska va med själv, om man tar typ 5 bilder så är ju chansen större att man hinner fixa till sig. Önskar att man kunde ställa 10 sekunder som kortast då det kan vara lite jobbigt att vänta 30 sek. mellan varje bild...

//Larsa

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar