Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Serie 7 (VII) adapterring

Produkter
(logga in för att koppla)

Escalib

Aktiv medlem
Tjolavippen folket =)

Nu är det som sisådär att jag har införskaffat mig en helt underbar fisheye-adapter - bara för att upptäcka att den ej har normal gänga ngnstans alls och därför är omöjlig att sätta på objektiv med konventionell step-up-ring.

Har kommit fram till att vad jag behöver är en 58mm -> Serie 7 step-up ring, men här kommer då problemet - jag kan inte hitta ngn alls som säljer sådan. Högst frustrerande :/

Jojo jag vet att de bör dyka upp på tradera förr lr senare - men jag vill ju gärna kunna använda adapter ganska nu direkt om möjligt.

Så är det ngn som vet ngn butik i sverige som borde ha den sorts ring som jag behöver?
 
Finns ringar på tradera

Är det denna du menar?
http://cgi.ebay.com.sg/Series-7-VII...igital_Camera_Accessories&hash=item53e0b63987
Ebay är USA:s tradera (fast tvärt om, tradera är sveriges Ebay. fast det visste du kanske?)

Finns här också. Vet dock inte om sidan är pålitlig.

http://www.songofsnow.com/Series-VII-7-s/66.htm


Tyvärr så verkar det som att du får köpa från utlandet... :/

Hoppas det hjälpte! /Hannes

har ibland utlagt på tradera 58 mm---och 49 mm till serie 7 leif W
 
serie 7

Ja jag reagerade med på ditt namn, fick klura fram å tillbaka en stund tills jag kom fram att visst tusan var det honom jag köpte ringarna av :)[/QUOTEbra om det passar och funkar. sålde en ikväll 58 mm till serie 7 för 9 kr titade på en av länkarna på fotosidan där var dom dyrare men går väl inte sälja här om dom ligger för högt serie 7 var väl framtaget för tror jag amerikanska marknaden och biliga objektiv om utvecklades före kriget-.
Leif alias polloneus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.