Annons

Separera och spara RAW och JPG på olika minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

sikis

Aktiv medlem
Ja som rubriken lyder, går det på en 1D X att ställa in och separera så att man på det ena minneskortet sparar RAW filen och sedan på det andra kortet sparar en JPG fil.

enkel fråga och förhoppningsvis finns det ett enkelt svar.

har själv bara kommit fram till att jag kan bläddra mellan korten och att jag kan ställa in så att den sparar samma typ av fil på båda :-/

Man väljer det i menyn att spara både RAW och jpg. Sen väljer man i en annan meny att registrerar separat.

/Stefan

Nu är jag slö & orkar inte gå & hämta kameran men jag är rätt säker på att det är RÖD meny raden under jpeg kvalitet som du ändrar inställningarna för jpeg & raw, du ser 2 rader & jag tror att det är förinställt att rad 2=kort 2 är samma som det man valt på övre raden dvs ett "-"...

Hoppas du fattar vad jag menar... =)

2 rader stämmer, en för RAW och en för JPG
men inget om vilket kort eller så, utan bara dennes storlek för var och en så att säga.

så som sagt, där kan jag inte ändra mer än hur jag vill spara och inte vars.

Om jag trycker på funktion knappen på baksidan bredvid lilla skärmen så kan jag också justera storlek och typ av bild att spara, men bara lika på båda korten, och jag kan inte heller hitta nån stans att välja att spara på bägge korten, utan kan bara välja mellan kort 1 eller 2.

Problemet löst.
Under gul meny, där man väljer mapp namn mm, så kan man välja att spara på separata kort mm.
Sedan går det att separat ställa vad man vill spara vart, både under ovan nämnda röda meny och på bakstyckets lilla display :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar