Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Senaste om 645D

Produkter
(logga in för att koppla)
Proffsfotografen Benjamin Kanarek har haft långlunch med chefen för Pentax France och där frågat om 645D. Enligt Pentax France så kommer 645D att lanseras, projektet är alltså ej stoppat av Hoya (som det ryktades om för en månad sedan). 645D väntas finnas ute på marknaden under vintern 2007/2008.

Nu till hösten har Pentax så många nya objektiv och dessutom två digitala systemkameror att lansera, det äter upp alla marknadsresurser så därför tvingas 645D vänta till efteråt. Min personliga gissning är januari-februari 2008, för då är julrushen över och Pentax har utrymme för en ny produkt.

Pentax France har inte gett någon indikation om lanseringsdatum, mer än "den kommer snart".
(som givetvis kan tolkas hursomhelst).

Benjamin Kanarek är flitig deltagare i nyhetssektionen på www.pentaxforums.com och är väldigt öppen om sina diskussioner med Pentax, vilket givetivs Pentax är fullt medvetna om och därför säger de inte så mycket till honom. Man kan säga att den information som förmedlas till Benjamin är "officiellt läckta". :)

(f ö är han en synnerligen trevlig och rolig människa som jag har haft goda diskussioner med privat, jag vet att han kan verka pompös och uppblåst i forum, men det finns självdistans och ironi i det :) ).

Hälsar
R

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar