Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sekonic L-758DR

Produkter
(logga in för att koppla)

Dallas76

Medlem
Hej hopp!

Jag har en Sekonic L-758DR och studioblixtar från Walimex. Har också köpt en trådlös "trigger" från kaffebrus att skjuta av blixtarna. Denna fungerar kanon, med allt som kommer med.
För inte så länge sedan köpte jag en Sekonic L-758DR för att mäta ljuset från blixarna och det fungerar också kanon, när man kopplar ihop 758:an med en synksladd till blixtarna.
MEN!!
Min fråga är nu (om någon har ett bra svar). Sekonic L-758DR har ju en inbyggd modul (RT-32 Radio Transmitter Module) som triggar PocketWizard mottagare och som jag fattar ProCompact 300R t.ex. eftersom dessa har en inbyggd PW.
Skulle vilja veta om det finns någon annan mottagare/sändare som kan plocka upp denna signal från sekonic ljusmätaren (Förrutom PW då så klart), och som inte är så förbannat dyr?

Jag kanske kommer att få förtydliga detta, men vi får se. Vore tacksam för svar.


Peter Dahlin
 
Finns Pocket Wizard Plus II på Ebay för ca 1000 kr styck.

Jag köpte 2 stycken från DigitalRev US Photography Shop som fungerar fin-fint.

Dessutom blev jag positivt överraskad: De skickade inte de amerikanska eller japanska versionerna, utan faktiskt CE-motsvarigheterna. Alltså triggar de även PocketWizards köpta här i Sverige!
 
Tja och förlåt att jag går off topic men jag är i behov av en ljusmätare och har spanat in samma som du använder så jag undrar bara lite över vad du tycker om den?
Att den är bra antar jag med tanke på modellen men är den användarvänlig och värd priset?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.