Annons

Se bilderna du tar direkt på datorn?

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Hej!

Har sett på Top model och andra modellprogram, när dom har tagit bilder med kameran kommer dom direkt upp på skärmen där dom kan kolla på bilden som tagits, är ju ett väldigt lättvindigt och snabbt sätt och underlättar ju mycket för modellen med... nu undrar jag om ni vet vad det kan vara för program dom använder? har en Nikon D50 och en PC dator, hur kopplas kameran ihop med datorn?
 
Hej!

Har sett på Top model och andra modellprogram, när dom har tagit bilder med kameran kommer dom direkt upp på skärmen där dom kan kolla på bilden som tagits, är ju ett väldigt lättvindigt och snabbt sätt och underlättar ju mycket för modellen med... nu undrar jag om ni vet vad det kan vara för program dom använder? har en Nikon D50 och en PC dator, hur kopplas kameran ihop med datorn?


Kan det vara Camera Control du tänker på?

Mvh
 
Har din kamera Live view funktion (kan inte Nikon) på kameraskärmen så bör det kunna visas även på en datorskärm om du bara kopplar kamran till datorn och fotari liveview läge, kanske finns något enkom program som gör det ännu bättre men kan ju vara en start iaf.
 
http://www.breezesys.com/ för Canon

Där kan du styra kameran via USB och datorn.
Du ser bilden direkt och kan se bilden exakt som den kommer att se
ut (förutsätter att bildskärmen är kalibrerad)
Du får upp en kryss-markör direkt efter en tagning och får på så sätt se om bilden blev bra.

1 eller 120 kameror bestämmer du.
 
Har installerat Nikon Camera Control Pro 2, via den medföljande usbsladden, står bara "No camera was detected" hela tiden, är det något jag kan ha missat? nån inställniing på Kameran? har en Nikon D50, såg i guiden att dom hade Lightroom, måste man ha det?
 
Om du bara vill se preview bilden som visad efter du tahit bilden behöver du inte krångla till det. Koppla kamerans video utgång till valfri TV bara.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.