Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scanner HP4C

Produkter
(logga in för att koppla)

Quart

Medlem
Vet ej om detta är rätt forum men gör ett försök.

Har en gammal HP scanner 4C (tror jag den heter).
När jag scannar in färgkort tycker jag de blir helt värdelösa. Korniga och i dålig upplösning.
Försöker editera dem i photoshop men det blir inte bra hur jag än gör (eller så gör jag fel).

Är det nån som vet vilken dpi denna scanner klarar. Har kollat hp´s hemsida men hittar inget om denna scanner.

Vilken scanner skall man satsa på och vilken dpi skall den klara ?

Tack på förhand !

\ Kalle
 
600 DPI scannar den med... Interpolerar (Gissar :p ) upp till 2400 DPI.

600 räcker för scanning till skärm/internet. Tom. 300 DPI räcker för internet. Är du säker på att du scannar i typ 300 ??

Tja...alla säger filmscanner här på forumet (nästan alla). Nu har du ju en scanner redan så då kunde det vara klokt att lägga pengarna på en sådan. T.ex. Minolta Dimage Dual II eller liknande, runt 4500:-.

Men är du inte mycket för att scanna negativ så kan man ju alltid köpa en vanlig flatbädd för runt 1500:- Canon har fina scanners i det prissegmentet.
 
Tack !

Skall kolla upp detta med typ 300.

Är inne på att köpa en Canon G2 så slipper man framkalla för att sedan scanna in.

Men efter att ha läst i detta forum är man ju minst sagt skeptisk till allt vad digital kameror heter......

Men jag för min del känns det ändå som ett bra köp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.