Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scanner Epson 3200 -Silverfast-

Produkter
(logga in för att koppla)

J.R

Aktiv medlem
Jag vill byta ut min gamla scanner som har fungerat bra hela tiden, men upplösningen räcker inte för att scanna in 35mm film. Jag har tittat på några scannrar, den senaste flatbädden verkar vara bra. 6*45 (neg)har jag skannat in,tittat på skärmen inte skrivit ut, det var väldans fin. Dia var mindre bra. 35mm dia var än sämre.

Det finns ett silverfast program som påverkar negativet (vad har den för funktion) för negativet blivit bra mycket bättre. Kanske inställningarna som inte var ok?

Världens första planskanner för konsumentmarknaden med upplösningen 3 200 × 6 400 dpi
Stor inbyggd transparensenhet (101 × 228 mm) med ny reflektor klarar alla vanliga filmformat
Hög optisk densitet 3,4 D Max
Snabbare skanning –upp till tre gånger snabbare än Perfection 2450 Photo
SilverFast SE 6 med NegaFix ger bildjustering och -korrigering i realtid vid förinskanningen
Snabb borttagning av damm och repor från film med nya SilverFast SRD
Färgåterställning med nya SilverFast ACR –återger gamla foton de färger de en gång haft
Nya EPSON Scan –förenklar och automatiserar de mest avancerade skanningsuppgifter
EPSON On-Chip Microlens –snabbare och exaktare skanning
48-bitars färgdjup fångar upp de finaste skiftningar i färg och gråtoner
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.