Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
scanna.nu
- Trådstartare mbn
- Start datum
Jag kan varmt rekommendera scanna.nu. Bakom står två av mina kompisar (båda scouter). Tomaz som främst sköter skanningen har arbetat många år som pressfotograf och jobbar numer en dag i veckan på ett bra proffslabb med skanning och resterande tid som frilansfotograf. Han är mycket kvalitetsmedveten.
Skanningen görs med en Nikon 8000 ED skanner. Grunskanning innebär att man får en fil där det finns lite kvar själv att göra - men framförallt maximalt med information. Är man mindre erfaren kan man få bilderna tillfixade.
Skanningen görs med en Nikon 8000 ED skanner. Grunskanning innebär att man får en fil där det finns lite kvar själv att göra - men framförallt maximalt med information. Är man mindre erfaren kan man få bilderna tillfixade.
NiklasK
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Jag kan varmt rekommendera scanna.nu. Bakom står två av mina kompisar (båda scouter).
Är de scouter måste det vara ett utomordentligt företag=)
startraker
Aktiv medlem
Vad har egentligen hänt med Scannu.nu? Har sidan lagts ner? Gick det inte bra?
Sidan är nog nedtagen.
Jonas och Tomaz fick inte så många beställningar. Tomaz uttryckt det så här:
"Det räcker inte med en Nikon-skanner för 35 000 och mångårig erfarenhet, folk pratar om att de vill trumskanning för att det är bäst utan att veta vad det är, men vill inte betala något alls"
Tanken var framförallt att skanna mellanformat åt amatörer. En bra tanke. Men kunskapen om bra och dålig skanning innebär är fortfarande låg hos folk. Dessutom är begreppsförvirringen stor. Nu var det bara tänkt som ett litet extraknäck när de redan hade skannern, så de gråter inga tårar.
Men vill man ha skannat så kan du säkert mejla till Tomaz på: [email protected]
Jonas och Tomaz fick inte så många beställningar. Tomaz uttryckt det så här:
"Det räcker inte med en Nikon-skanner för 35 000 och mångårig erfarenhet, folk pratar om att de vill trumskanning för att det är bäst utan att veta vad det är, men vill inte betala något alls"
Tanken var framförallt att skanna mellanformat åt amatörer. En bra tanke. Men kunskapen om bra och dålig skanning innebär är fortfarande låg hos folk. Dessutom är begreppsförvirringen stor. Nu var det bara tänkt som ett litet extraknäck när de redan hade skannern, så de gråter inga tårar.
Men vill man ha skannat så kan du säkert mejla till Tomaz på: [email protected]