Annons

Scandinavian Photos polfilter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Strmbrg

Aktiv medlem
Jag blev förstås intresserad, då jag såg att jag kunde få ett 55mm cirkulärt polfilter för 199 Kronor! Scandinavian Photos egenmärkta filter.

Jag åkte in till butiken:

Filtret visade sej vara gjort av glas och metall.

Filtret visade sej - redan i butik - inte ha någonsomhelst synlig effekt! Det spelade ingen roll hur jag vred på det. Ingensomhelst synlig effekt på reflexioner i de ytor jag undersökte.

Säljaren kunde inte annat än hålla med.
De dyrare fabrikaten kostade såpass många hundra mer, att jag valde att åka hem filterlös.

/Strmbrg,

Ok! Tack för tipset! Jag är själv uye efter ett polfilter.

Jämförde du med de dyrare märkesvarianterna, eller provade du bara med deras egna?

T.ex. lär ju inte polfilter ta bort reflexer från metall, vilka ytor testade du det på?

Det måste ha varit knas på just exemplaret. Mitt Scandinavian polfilter fungerar alldes utmärkt. Dessutom är det så slimmat så det ger ingen som helst tendenser till mörka hörn som mitt förra filter gjorde på de lägre brannvidderna.

Ok! Tack för tipset! Jag är själv uye efter ett polfilter.

Jämförde du med de dyrare märkesvarianterna, eller provade du bara med deras egna?

T.ex. lär ju inte polfilter ta bort reflexer från metall, vilka ytor testade du det på?

Jag jämförde inte. Har ett Hoya 52 sedan tidigare. Det fungerar utmärkt.Det köptes fö på Clas Ohlsons utförsäljning för 199 spänn.

Jag var inställd på ett lågt pris nu, så därför avstod jag från nästa "upp" för 450 spänn.

/Strmbrg,

Det måste ha varit knas på just exemplaret. Mitt Scandinavian polfilter fungerar alldes utmärkt. Dessutom är det så slimmat så det ger ingen som helst tendenser till mörka hörn som mitt förra filter gjorde på de lägre brannvidderna.

Ja, det kan kanske vara så.
Det tänkte varken jag eller säljaren på...

Det finns ju varianter för uppåt en tusenlapp...
Hm, man kan få ett helt objektiv för lite drygt detta, så det känns som att filter är lite överprissatta.

/Strmbrg,

Skulle vilja ha ett till mitt vidvinkel men 995 för det billigaste och 1095 för det de har hemma är ganska mycket pengar.

vet inte hur det är med deras filter har ett visico cpl 55mm vad jag betalade minna jag inte MEN det var inte dyrt, och jag har inte upplevt några problem med detta.. använder det inte längre har ingen optik som passar men jag tror man kan köpa billigare filter om man nu inte ska ha 110% bildkvalité. mycket foto glädje för lite pengar.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto