Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian Photo, vilken service!

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardForsberg

Avslutat medlemskap
Ibland blir man glad!

Ska uppgradera min kamerautrustning och tittat på flera butiker både på nätet och i fysiska butiker. Kollade scandinavian Photos hemsida och såg att dom hade en butik i sthlm, mailade då dom och frågade om dom hade en 30D + ett Canon 70-200 F/2.8L Hemmma, ska nämligen till sthlm imorrn så då tänkte jag att jag kunde hämta det istället för att beställa det via postförskott.

Hinner knappt skicka iväg mitt mail innan jag får svar att dom har min utrustning, och har lagt undan huset och objektivet tills jag kommer (detta var för över en vecka sen) samt att dom också har lagt undan ett BEGAGNAT 70-200 F/2.8L åt mig ifall jag skulle vara intresserad av det istället, och det är 5000kr billigare än ett nytt. 8300kr komplett med motljusskydd och linslock å allt. Bra service säger jag bara...

Tack!

Scandinavian Photo fixade uppdatering av min XPRO-1 som jag köpte för ett år år sedan. Trots att jag jobbat som webmaster i ett antal år kunde jag trots 3-4 försök inte hitta länken till att tanka ner filen som behövs. Åkte till Scandinavian i Mölndal som fixade det till dagen efter utan kostnad. Personalen där är alltid vänliga och mycket kompetenta så tack för utmärkt service. Hade jag inte redan varit kund så hade jag blivit det nu. Rekommenderas starkt!

Servicen beror på vilken säljare man får kontakt med. Jag har fått bra service, men riktigt usel också ett par gånger. Bland annat vägrade expediten ta hem en kamera som dom hade i sitt utbud på webben men inte i butiken.
Efter några mail till ledningen så fick dom äntligen hem kameran. Trots att jag aviserat och fått klartecken på att jag kunde komma och känna på den, hade dom missat att ladda det tillhörande batteriet.
Alla kan göra missar men attityden kändes inte OK. Det blev ej nån affär. Tacka vet jag Cyberphoto.

Jo men visst!

Servicen beror på vilken säljare man får kontakt med. Jag har fått bra service, men riktigt usel också ett par gånger. Bland annat vägrade expediten ta hem en kamera som dom hade i sitt utbud på webben men inte i butiken.
Efter några mail till ledningen så fick dom äntligen hem kameran. Trots att jag aviserat och fått klartecken på att jag kunde komma och känna på den, hade dom missat att ladda det tillhörande batteriet.
Alla kan göra missar men attityden kändes inte OK. Det blev ej nån affär. Tacka vet jag Cyberphoto.

Säljare är människor och alla är inte lika bra i en butik. Jag har bara bra erfarenhet av Scandinavian men samma sak gäller för Cyberphoto. Dock, ibland är det en fördel med en fysisk butik och för göteborgare är Scandinavian mycket bra. Det gäller både sortiment, service o priser (som är ok men inte billigast).

Jag försöker att fördela mina inköp. Jag har bra erfarenheter från såväl Cyberphoto som ScanPhoto. Mina pengar går till båda.......

Jag har handlat i Sveriges alla Scandinavian Photo butiker förutom den i Malmö, och alltid fått toppenservice. Men oftast handlar jag via nätet, och även där har dom alltid gjort sitt yttersta för att kunna fixa till mina beställningar, t.ex. i våras var jag på jakt på ett objektiv som jag behövde till en resa. Det var tidsnöd, men dom lyckades att få fram en till mig i tid. Det har inte heller varit några problem de gånger som jag har krånglat och ändrat min beställning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar