Annons

Scandinavian photo papper till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjälp!

Köpt scandinavian photos satin papper för att prova på min Canon i9100 skrivare. Inga anvisningar/rekomenderade inställningar fanns med så jag tänkte att jag skulle prova ändå...

Eftersom jag bara användt canon papper förut så stog tjockleksinställningen till vänster och när jag skrev ut så har ytan på pappret på några ställen blivit "uppriven". Inga problem tänkte jag det kan jag prova igen någon gång fast med "tjock pappers" inställning men det har jag inte hunnit. Nu däremot har skrivaren börjat ge 1 pixel breda vita ränder huvudsakligen i mörka områden på alla pappers typer vilket den inte gjorde förut. Jag har provat att köra huvudrengöring, huvudalignment samma resultat...
skrivit till scandinavian, inget svar...

Någon som har ett tips? Är skrivar huvudet sabbat eller går det att fixa med mer rengöring, annat eller lämna till service (garanti?)???

Tacksam för hjälp då jag har lite som behöver skrivas ut...

/Magnus

prova manuell rengöring

Inställningen till satinpappret ska vara "Canon Photo paper pro" och till mitt paket skulle gul sättas till -20. Detta har funkat canon. Tjockleksarmen ställd i "tjocka läget".

Prova att ta bort patroner och skrivarhuvud och gör rent manuellt med vatten eller sprit. Torka och sätt i igen samt kallibrera.

Är du säker på armen till vänster? Se mitt första inlägg

"när jag skrev ut så har ytan på pappret på några ställen blivit "uppriven"."

Dvs det är både "Satin" lagret och resten så det lyser vitt där!

Ska prova manuell rengöringen och se om det fixar utskrifter på Canon's papper åtminstonde.

Tack!

jag kör så

Jag kör så och det funkar super. Glömde säga att tillverkaren rekomenderar intensitet +5 (funkar bra då bilderna blir lite för ljusa annars) Jag är väldigt nöjd med pappret.

ANNONS