Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sb-800

Produkter
(logga in för att koppla)

fabbemannen

Medlem
Hej! Jag hade tänkt köpa en sb-800 begagnad, den är ca. 2år gammal, en kille sa till mig att han inte skulle köpt en blixt som var så gammal. Killen jag ska köpa av säger att han använt den väldigt försiktigt osv. Så min fråga är nu, ska man inte köpa den för den kanske är sliten? Hur märker man om den blixt är sliten ?

Tacksam för snabba svar!

Mvh Fabian

Blixtröret och Kondersatorn

Jag skulle inte kunna tänka mig att den slits så mycket av att hur länge den har vart i tjänst, men hur många exponeringar den vart med om.

vet inte om blixttuben slits då den är en gaslampa, men kondensatorn slits förmodligen.

kolla efter ytliga skador, det är nog dom som är värst

Jag skulle inte kunna tänka mig att den slits så mycket av att hur länge den har vart i tjänst, men hur många exponeringar den vart med om.

vet inte om blixttuben slits då den är en gaslampa, men kondensatorn slits förmodligen.

kolla efter ytliga skador, det är nog dom som är värst

Hmm okej! jag tror inte han vet hur många exponeringar den varit med på! Ytliga skador är där inga! den ser ut som ny! Jag har för mig att han sa att han inte fotat med den så jätte mkt.

Hmm okej! jag tror inte han vet hur många exponeringar den varit med på! Ytliga skador är där inga! den ser ut som ny! Jag har för mig att han sa att han inte fotat med den så jätte mkt.

Med tanke på hur många som köper blixtar som är betydligt äldre än så och kör med så borde det inte vara något problem. Jag köpte själv nyligen en SB-28 som funkar kanon.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto