Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sb-800, bracket och kabel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto Fredrik

Aktiv medlem
Hejsan, jag sitter och funderar på att beställa en sb-800 från bh-photovideo. Jag har tänkt köpe en arm till som går ut från kameran så man slipper ha den centrerad vid kameran.

Min fråga är då. Skall man köra trådlöst eller köpa tillhörande kabel för en 500:ing. Ska man till och med kabel den för ytterliggare 200 för att få autofokus möjlighet med blixten m.m.

Någon som har uttrustningen koch kan hjälpa mig.

Mvh /Fredrik

kommer en fråga till...

Köper man imported eller usa vara om jag har tänkt beställa till en i USA som ska ta med den hit.

Borde väl gå att beställa imported ändå.

Tror ej att man kan köra trådlöst helt, utan om du bara ska en blixt vid sidan om så måste du ha en TTL sladd - det är iallafall vad jag uppfattat instruktionsboken för 800an. I de fall de visar multipla blixtar styrs alla dessa från en central blixt på kameran (som man kan stänga av blixten på om man så vill).

Imported eller USA beror på vilken försäkring du vill ha - jag köper alltid imported från dem.

R

Ok, tack för svaret. Beställde en sb-800 och lite batterier. Jag tog även en billig flashbracket för 110 spänn så får jag se hur det blir. Väntade med kabeln.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto