bjorn.syse
Ny medlem
Hej allihopa,
Jag har en 10 månader gammal Sanyo xACTI C5, som sen dess har tagit alldeles fantastiska bilder. På senare tid har jag däremot börjat märka att så inte alltid är fallet. Se på bifogad bild, det är en detalj ur ett helfigur kort på 5 Megapixel. Personen var ändå ganska väl belyst, även om det mesta var varmt ljus, så fanns även dagsljus och blixtljus.
Bilder ser fläckig ut på något vis, och jag tror inte det är för att den är lågupplöst. Det är något suddigt och luddigt i kanterna, och huden ser som sagt fläckig ut.
EXIF-information:
make: SANYO Electric co. Ltd
model: C5
software: ver1.0.1
exposure time: 1/40 sec
exposure program: normal
exposure bias: 0 EV
F number: F 3,5
Max aperture: F 3,48
ISO Speed ratings: ISO 100
Flash: Flash fired (auto)
Focal length: 6.3 mm
35 mm equivalent: 38 mm
Metering mode: center weighted average
Är det någon som känner igen detta? är det något som är slut med min kamera?
Tacksam för kommentarer,
- Björn Syse
Jag har en 10 månader gammal Sanyo xACTI C5, som sen dess har tagit alldeles fantastiska bilder. På senare tid har jag däremot börjat märka att så inte alltid är fallet. Se på bifogad bild, det är en detalj ur ett helfigur kort på 5 Megapixel. Personen var ändå ganska väl belyst, även om det mesta var varmt ljus, så fanns även dagsljus och blixtljus.
Bilder ser fläckig ut på något vis, och jag tror inte det är för att den är lågupplöst. Det är något suddigt och luddigt i kanterna, och huden ser som sagt fläckig ut.
EXIF-information:
make: SANYO Electric co. Ltd
model: C5
software: ver1.0.1
exposure time: 1/40 sec
exposure program: normal
exposure bias: 0 EV
F number: F 3,5
Max aperture: F 3,48
ISO Speed ratings: ISO 100
Flash: Flash fired (auto)
Focal length: 6.3 mm
35 mm equivalent: 38 mm
Metering mode: center weighted average
Är det någon som känner igen detta? är det något som är slut med min kamera?
Tacksam för kommentarer,
- Björn Syse