Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Santorini?
- Trådstartare KjellSn
- Start datum
Stiffen
Avslutat medlemskap
Var där för ett par år sedan och huvudstaden som klättrar längs med den branta klippan ovanför lyxkryssarna nedanför, är ju ett spektakulärt foto-mål om än hyfsat "foto-exploaterat" eftersom 97% av alla Greklandsvykort är tagna där
Å andra sidan finns det en anledning till att de är tagna där. Magnifika miljöer med vitkalkade hus o blomsterfyllda terasser.
Å andra sidan finns det en anledning till att de är tagna där. Magnifika miljöer med vitkalkade hus o blomsterfyllda terasser.
andersfrantz
Avslutat medlemskap
Oia (som jag tror ligger längst upp i norr) sägs ha en av världens vackraste solnedgångar.
Det är här majoriteten av alla vykort är tagna.
Hyr en moppe och åk dit. Du lär inte bli besviken.
/Anders
Det är här majoriteten av alla vykort är tagna.
Hyr en moppe och åk dit. Du lär inte bli besviken.
/Anders
jorgene
Aktiv medlem
En del av mina egna Santorini-bilder (+ en del annat) kan ses här:
(Beklagar att min sidan inte är helt klar än, men bilderna kan ni titta på... ).
http://www.viggengraphics.se/gallery3_resor.htm
Kanske kan det ge lite inspiration till motiv på en väldigt speciell och vacker ö?
(Beklagar att min sidan inte är helt klar än, men bilderna kan ni titta på... ).
Kanske kan det ge lite inspiration till motiv på en väldigt speciell och vacker ö?
pery
Aktiv medlem
Jag är en inbiten fjällvandrare som inte varit på solsemester på "evigheter" innan jag var på Santorini förra sommaren, så för mig var ALLT fotoobjekt.
En rejäl "EU-moppe" man kan åka två på kostar inte mycket mer att hyra än två cyklar. Ön är bergig och backarna är branta. Vi upptäckte rätt omgående att det blev lite väl mycket motion för att kallas semester...
En rejäl "EU-moppe" man kan åka två på kostar inte mycket mer att hyra än två cyklar. Ön är bergig och backarna är branta. Vi upptäckte rätt omgående att det blev lite väl mycket motion för att kallas semester...
Bengus
Aktiv medlem
De "svarta" stränderna är intressanta. Det är lavastränder som ger ett litet annat intryck än vad stränder vanligen gör. Sedan är ju småbyarna en bit utanför stadskärnan (hamnen) vanligtvis grekiskt genuina (och brukar ha riktigt god mat). Det tråkiga är att bilder alltid blir vykortlika från denna ö. Lite hötorgsvarning alltså...
BAW
BAW
BempaS
Aktiv medlem
@ Kjell; skulle hellre rekommendera att bara hyra en EU-moppe, ön är ju inte såå stor...
/Benny
[edit]Och om du ska ha familj med dig så är det inte speciellt barnvänliga vatten för att det inte alls långgrund, 5-7 steg ut och du står inte bott, iallafall inte vid den "svarta" och inte minst heta stranden, badtofflor ett måste![/edit]
/Benny
[edit]Och om du ska ha familj med dig så är det inte speciellt barnvänliga vatten för att det inte alls långgrund, 5-7 steg ut och du står inte bott, iallafall inte vid den "svarta" och inte minst heta stranden, badtofflor ett måste![/edit]
Senast ändrad:
Linmajon
Aktiv medlem
Re: Tack....
Hehe...just bussen på serpentinvägen ner till färjehamnen är kanske den mest "minnesvärda" bussresan hittills i mitt 40-åriga liv Rekommenderas!!KjellSn skrev:
för svaren! Jag ska hyra bil några dagar och åka runt ön tänkte jag. Buss ska jag inte åka då jag läste att grekerna gör korstecknet innan dom går på bussen!!! Dom kör riktigt fort där läste jag!
Inte så roligt med stup på ett par hundra meter!
kjellsn
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
jorgene skrev:
En del av mina egna Santorini-bilder (+ en del annat) kan ses här:
Jag har suttit med min fru på denna restaurang
http://www.viggengraphics.se/gallery/resor/Fgallery3-16.jpg
Oia ska du åka till. Mycket fint. Vi åkte även till en liten fiskeby söder om Kamari. By och by förresten. Mer en vacker strand med småbåtar och restauranger. Någon form av utgrävning fanns också i närheten. Fint var det med alla båtar där i alla fall.
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Perfekt plats att inta middagen medans solen går ned.