Annons

Sandisk Ultra 16gb + 5D MK II = Err CR

Produkter
(logga in för att koppla)

defuncta

Aktiv medlem
Precis köpt 2 st Sandisk Ultra 16gb CF kort, men när jag stoppar in kortet i min Canon 5d mk II så står de busy sen står de: Kort ej formaterat, formatera kort med kameran. När jag väljer formatera står de kan inte formatera byt kort.

Hur kommer detta sig och hur ska jag åtgärda detta?

Har redan formaterat det i datorn och där funkar de perfekt.




MVH Christian
 
Var har du köpt korten och vad betalade du för dem? Det finns piratkopior ute som inte fungerar med 5D mkII (och inte pålitligt med andra saker heller). Sandisk ultra 16gb skall fungerar med din kamera.
 
Hur går jag till väga då? Korten funkar ju i datorn, hur ska jag motivera reklamationen?


mvh Christian


Det borde väl egentligen räcka med att du berättar att dom inte fungerar tillsammans med kameran och att du köpte dom för att använda dom till just kameran och inte till datorn. Köpte du dom i butik eller på nätet? Testa annars att formatera dom i en annan Canon-kamera och sedan i din kamera ytterligare en gång, med lite tur så kanske den accepterar minnena då?

//Robert
 
Det borde väl egentligen räcka med att du berättar att dom inte fungerar tillsammans med kameran och att du köpte dom för att använda dom till just kameran och inte till datorn. Köpte du dom i butik eller på nätet? Testa annars att formatera dom i en annan Canon-kamera och sedan i din kamera ytterligare en gång, med lite tur så kanske den accepterar minnena då?

//Robert

Okay köpte de på nätet. Förstår inte varför de inte funkar, sandisk har aldrig krånglat för mig tidigare!
 
Okay köpte de på nätet. Förstår inte varför de inte funkar, sandisk har aldrig krånglat för mig tidigare!

Nej det verkar ju vara något skumt när det är två kort som inte fungerar, jag har har både sd och cf minnen från sandisk och har aldrig upplevt något problem med dom ännu. Det vore ju intressant att testa dom i en annan kamera. Har du andra minnen som fungerar i din kamera?
//Robert
 
Nej det verkar ju vara något skumt när det är två kort som inte fungerar, jag har har både sd och cf minnen från sandisk och har aldrig upplevt något problem med dom ännu. Det vore ju intressant att testa dom i en annan kamera. Har du andra minnen som fungerar i din kamera?
//Robert

Ja jag har ett Sandisk 4gb UItra II i kameran nu som funkar bra, men inte mina nya Ultra 16 gb :(

http://www.amazon.com/SanDisk-Ultra-Flash-memory-CompactFlash/dp/B002ZDAEJ2

På den länken finns det en som använder de korten jag köpte till hans 5d mk II så tycker de är konstigt varför mina krånglar?
 
Senast ändrad:
Googlade lite och hittade snabbt detta:

http://forums.sandisk.com/t5/Mobile...-read-card-during-a-wedding-shoot/td-p/188652

Verkar ju som om det är något problem som kan uppstå med dom minnena. Han skriver att när han "startar om" kameran med minneskortet i så accepterar kameran minneskortet.

Hoppas du får ordning på det!

//Robert


Tack för tipsen men funkar fortfarande inte, det är dock inte Err 02 jag får utan Err CF.



Fick det äntligen att funka, och de var ett riktigt sjukt fel. Jag tryckte in kortet pyttelite så de precis gick att stänga luckan så funkade det. Trycker jag in minneskortet helt så funkar det inte.

Verkar som det är nått kontaktfel...
mvh Christian
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.