Annons

Sandisk och problem

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Hej, sitter i Bulgarien med en massa problem.
Har tva minneskort och en barbar harddisk med mig som jag raderade massa skrap pa innan jag akte. Ena kortet ar fullt med bra viktiga bilder, nar jag satte det i en annan digitalkamera for att fora over till en dator sager datorn att hela kortet ar tomt, bilderna ar tagna i RAW men det ska val inte ha ngn inverkan? Det andra kortet uppvisar ett daligt beteende for andra gangen; bilden kan inte visas med denna kamera sager min kamera nar jag ska granska dem, andra gangen det hander och nar det hande forra gangen sa gick det inte ens att fora over bilderna till datorn, skadad fil menade datorn. Harddisken ja, den sager att den ar full aven fast den inte alls kan vara det. Dum som jag ar sa har jag inga kablar med mig, just nu ar jag ingenstans och att detta samhalle (Shabla) har ett internetkafe med DVD-brannare ar ett mirakel, aven om kortlasare saknas...

Har ni nagra tips om hur jag ska ga vidare? Ar trots allt i Bulgarien framst for att fotografera...

MVH // Johan
 
Jag är inte helt säker här men jag tror att du inte kan göra på det viset. Om du använder en annan kameramodell än den som du tagit bilderna med, så är det mycket möjligt att den inte ser bilderna. Därför finns det heller inga bilder att ladda över. Använd därför den kamera du fotograferat med för att föra över bilderna.

Sen missförstår jag dig kanske, men åkte du iväg med ett fullt minneskort?

Inte för att det hjälper dig.. men varför lämnade du kablarna hemma?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.