Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sandisk 8GB trasigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

SM0SBI

Aktiv medlem
Ett av mina 8 GB Extreme III slutde fungera mitt under fotogafering, jag hade tagit ca 50 bilder. Det satt i en 1Dmk2N och kameran säger bara formatera kortet och det går inte i kameran eller i dator.

Fler som råkat ut för detta?

Inte med ett 8GB, men väl ett 4GB Extreme III, det skrev långsamt långsamt och sedan slutade det att ta emot bilderna. Skickade tillbaka och fick ett nytt.

och bilderna?

Vad hände med bilderna när ni skickade in korten? Lyckades någon plocka ut dom eller är dom förlorade?

Mina är borta, men det var ingen större förlust.

Men nu sitter det både ett CF och ett SD i kameran så man kan spara till bäggen när det är fotografering på allvar!

Jag fick ut mina bilder utan problem. Gick även att fylla på det igen, efter att ha tömt det, men bara till en viss gräns. Sen var det stopp igen.

Men det var utbyte utan frågor.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar