Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samyang MF 14/2,8 ED AS IF UMC för Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)

wirsen

Aktiv medlem
Hej!

Jag beställde ett Samyang MF 14/2,8 ED AS IF UMC för Pentax (vidvinkel) från Cyberfoto.

Jag kör Pentax K20D - och till min förvåning kan jag inte få objektivet och kameran att "gänga samman". Jag har testat lite försiktigt att montera objektivet på kameran (men jag får skruva hårt, mycket hårt) för att den ens ska röra sig någon cm. Jag vågar och ska givetvis inte ta i mer. Dessutom "klickar" inte objektivet på plats. Jag är helt konfunderad och ska kontakta cyberfoto nu på måndag. Men tänkte höra om någon här har någon idé om vad det kan vara, fabrikatsfel? (Benämningen på objektivet är Kr)

Tacksam för svar!
 
Min Samyang 85/1.4 för Canon var väldigt trög att få på i början, krävdes ganska mycket kraft för att få dit. Det blev dock lättare efter ett par på/avmonteringar, förmodligen var fattningen gjord med lite för små toleranser. Så går det inte med våld, prova mer våld...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.