Annons

Samma objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser ut att vara samma, men det kan vara så att det objektiv du länkat till på TBH saknar inbyggd AF-motor. Jag skulle gissa att det lilla "II" i beteckningen kan betyda det nyare objektivet med inbyggd motor, vilket är vad du borde köpa för att få AF på din D40.

(Har du kollat Nikons 55-200 med skakreducering om du är på jakt efter ett objektiv i den här klassen, eller behöver du 300mm?)
 
Jisses alla dessa namn är förvirrande.
Det konstigaste är att killen på kundservicen på tbh.se säger att deras objektiv har inbyggd AF.
Vad ska man egentligen tro!?

Jag tror att jag behöver ett 70-300 objektiv för jag ska fotografera en biltävling och vill få nära och bra bilder på bilarna även om jag inte har möjlighet att alltid stå när bannan.
 
Usch - jag förstår att Du fastnat i djungeln rejält, för inget av dem är ett makroobjektiv. Båda två är telezoomar med närbildsmöjlighet - även kallat "fuskmakro".

Det förefaller vara samma objektiv.
 
Det objektivet på tbh som har New också i namnet ska enligt kundservice vara exakt samma som Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro för Nikon/Fujifilm bara ha ett annat importland. Kan det stämma?

Jag är dock lite tveksam över tbh's info överhuvudtaget med tanke på att jag fick informera killen på kundservice att det bara var d40, d40x och d60 som inte hade inbyggd motor. Han trodde inte någon av Nikons digitala systemkameror hade det.

Asch, det jag helt enkelt vill ha tag i är ett billigt 70-300 objektiv med inbyggd AF och snabb leveranstid. Tips mottages =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.