Annons

Samköp från Amazon (batterigrepp till 350D, Malmö)

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill bara varna/informera att jag väntar fortfarande på ett av de 2 grepp jag beställde. Beställde ett 50mm-objektiv och två grepp (förskottsbetalning). Allt skulle levereras från 47th street photo. Efter 4 arbetsdagar (imponerande) dök ett paket upp med objektivet och ETT batterigrepp. 47st har inte svarat på mitt mejl om det och amazon har bara svarat att jag måste vänta till den "ordinarie frakttiden" (2-3 veckor) har gått ut och kontakta dem igen om inget dykt upp då.

Jag är inte rädd för att bli blåst av en sån välkänd butik som amazon.com men ändå.. lite knepigt är det.

Är det någon som vet om man får tullavgifter direkt med paketet eller kommer det som en separat "räkning"? För jag verkar ha klarat mig undan iaf.. totala värde på det jag beställde var $232 men på paketet jag fick stod det $120 (fastän innehållet borde ha varit värt $131 = ett grepp a $59 + ett objektiv a $72).
 
TheJaff skrev:
Vill bara varna/informera att jag väntar fortfarande på ett av de 2 grepp jag beställde. Beställde ett 50mm-objektiv och två grepp (förskottsbetalning). Allt skulle levereras från 47th street photo. Efter 4 arbetsdagar (imponerande) dök ett paket upp med objektivet och ETT batterigrepp. 47st har inte svarat på mitt mejl om det och amazon har bara svarat att jag måste vänta till den "ordinarie frakttiden" (2-3 veckor) har gått ut och kontakta dem igen om inget dykt upp då.

Jag är inte rädd för att bli blåst av en sån välkänd butik som amazon.com men ändå.. lite knepigt är det.

Är det någon som vet om man får tullavgifter direkt med paketet eller kommer det som en separat "räkning"? För jag verkar ha klarat mig undan iaf.. totala värde på det jag beställde var $232 men på paketet jag fick stod det $120 (fastän innehållet borde ha varit värt $131 = ett grepp a $59 + ett objektiv a $72).

Hur har det gått? Har det löst sig? Jag tror man får betala det direkt i samband med att du hämtar ut paketet.
 
Jag har nyligen slagit till på ett Opteka vertikalgrepp via privat säljare i Sverige som beställt ett extra från USA.

Greppet rekommenderas varmt! Har jämfört med Canons grepp och enligt mig finns det inget på detta som är uppenbart bättre än Optekas.
 
Jag kan ta på mig att beställa om ni vill.

Sara: Jag har fått mail från Niclas så han vill vara med att beställa också.

Jag tror det blir lagom om vi är tre st. Hur vill ni göra med betalning? Ni verkar vara ordentliga och trevliga så jag är inte orolig, men förskottsbetalning är väl annars rätt så trevligt, eller iaf typ hälften :D
 
Jag bor bortåt Rörsjöstaden/Värnhem, men jag har cykel. Ni två är btw i princip grannar :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.