PerKr
Aktiv medlem
Köpte min A77 för ett par år sedan och valde då att köpa enbart kamerahus (+batterigrepp) eftersom jag inte räknade med att behöva objektiv typ 16-50 eftersom jag ytterst sällan använde kitobjektivet till min Canon. Dessutom lade ju 16-50 på några tusenlappar och jag hade ett par minolta-objektiv sedan tidigare.
Men nu är jag i situationen att jag behöver något vidvinkligare framförallt för video, och det ganska snart. Samtidigt är jag osäker på om min budget kan acceptera ett sigma eller tamron 17-50/2,8 och definitivt inte ett sony 16-50/2,8. Om man utgår från priser hos handlare. Sonys gamla kit-objektiv DT 18-55/3,5-5,6 finns däremot överkomligt billigt även som nytt (har lite svårt för begagnat när avståndet blir för långt)
Frågan är då om DT 18-55/3,5-5,6 är ett acceptabelt alternativ på en A77?
Men nu är jag i situationen att jag behöver något vidvinkligare framförallt för video, och det ganska snart. Samtidigt är jag osäker på om min budget kan acceptera ett sigma eller tamron 17-50/2,8 och definitivt inte ett sony 16-50/2,8. Om man utgår från priser hos handlare. Sonys gamla kit-objektiv DT 18-55/3,5-5,6 finns däremot överkomligt billigt även som nytt (har lite svårt för begagnat när avståndet blir för långt)
Frågan är då om DT 18-55/3,5-5,6 är ett acceptabelt alternativ på en A77?