Annons

s5000 eller c2100 uz

Produkter
(logga in för att koppla)

biodynamisk

Medlem
Tjenare, tjenare :)

Jag har lite problem o jag har letat i detta forum o på andra ställen o ringt till kameraförsäljare men det är ingen som kunnat hjälpa mig....
Jag står i valet o kvalet mellan en olympus 2100 och en finepix 5000. Jag får dem för samma pris men till finepixen ingår 256-minne.

Det jag undrar är hur mycket skillnad bildstabilisatorn gör egentligen och kan man bara ha max 128-kort i olympusen?

finepixen har snabbare slutartider men hur snabba sådana behöver man o e det viktigare än stabilisatorn?

Bildupplösningen i finepixen är högre men är inte optiken i sin helhet bättre på olympusen? Vilket är viktigast?

Jag sitter här o sliter mitt hår så snälla hjälp mig!!!

PS
Kanska skall tillägga att jag kommer använda zoomen ganska flitigt och även macron. Hade tänkt köpa till lite macrokonverters o sådant....
DS
 
Olympusen kör med smartmedia kort vilket mig veterligen inte finns större än 128 mb.
Olympuskameran är väldigt bra än idag tycker jag och jag har sett några beg ex för strax över 1000 kr och den är helt ok för det priset. Bildstabiliseringen är ett bra hjälpmedel men som man kan leva utan.
Jag tar lika mycket skarpa bilder med andra 10 x zoomkameror som med denna.

Kan inte uttala mig om vilken kamera man skall välja mellan de två.

Stefan
 
Jag använder själv Fujikameran och är väldigt nöjd med den, slutartider ner till 1/60 är inga problem utan stabilisator.

Ända negativa att ibland(inte ofta) så fokuserar autofokusen fel.

// Anders
 
Hej,
jag har haft en 2100. En trevlig kamera men den är ju lite till åren och det märks. Jag sålde min för ca 4.500:- för tre år sedan dvs. betala inte för mkt för den... Bildstabilisatorn är bra tycker jag. Den drar ganska mycket batterier.
Fujin är mindre.

Jag tror jag skulle S5000 är ett bättre val för att den är en nyare kamera och det har hänt en hel del mellan 2000 och 2003 då kamerorna kom ut...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.