Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

S RGB eller Adobe RGB

Produkter
(logga in för att koppla)

lasi

Medlem
Hej

Jag har haft min Canon 20D i ca en månad och är mycket nöjd utom möjligtvis med att det som står bakom kameran inte är lika bra som kameran själv... :) men en kurs borde kunna avhjälpa detta. Skämt å sido jag är inte helt 100% säker på att jag köpt rätt kamera, kan inte sätt fingret på det men kort sagt inte helt nöjd!
Men förmodligen är det mig det beror på.

Det jag dock kan tycka är uruselt är den manualen som följde med, bland det sämsta jag sett till och med min gamla EOS500 hade en bättre manual samt en interaktiv CD för att förklara kameran. En sak är om man är proffs kanske det inte behövs men är man som jag en amatör som vill utvecklas och lära mig med en bra kamera då är det under all kritik.

Nu var det dock inte för att klaga jag skriver utan att få lite tips, är det någon som kan förklara skillnaden mellan S RGB och Adobe RBG, jag tycker mig få varmare färger med Adobe?

Samt kan någon rekommendera bra litteratur och någon fotokurs i Stockholmsområdet?

Tacksam för alla svar.
Hälsningar
Lars

Gällande skillnade mellan sRGB/AdobeRGB - gör en sökning i forumet. Det finns massor, massor och ännu mer tips och förklaringar om detta.

Mvh //Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar