Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söndag 21/2 Mode & Skateboard(Stockholm)

Produkter
(logga in för att koppla)

jac38

Aktiv medlem
Nu på söndag 21/2, hålls det ett evenemang i fryshuset, arragerat av Stockholm Fashion Week. Några av Sveriges toppåkare inom skateboard kommer att visa upp sig. För första gången är evenemanget öppet för allmänheten. Det är ett blygsamt inträde på 50 kronor och det är öppet 11-18.

Det borde vara ett utmärkt tillfälle att fotografera skateboardåkare, men också mode med focus på "street kultur".

Det är dock roligare att göra det i sällskap av andra. Fryshuset tar man sig enklast från T-Gullmarksplan där man byter till tvärbanan mot Sickla Udde, och åker en station. 10.42 går ett tåg som passar för att hinna till Fryshuset till 11.00. Jag föreslår att vi ses efter vi stigit av tvärbanan på hållplats "Mårtensdal" och gemensamt promenerar dit.

För er som vill läsa detta själva kan göra det här: http://www.boutiquefrash.com/page.php?p=blog

Hur många blir vi?

MVH
Jacob

Låter kul! Men jag har en fråga...är det ok att komma dit och fota utan att typ vara press/media?? Måste man ha något tillstånd?

Dum fråga kanske men jag undrar eftersom det varit stängt för
allmänheten förut!?

Mvh/Tina

Det här låter ju skitkul. Har tänkte hänga med på Uppsalafoto på lördag, så får se om jag orkar/hinner två dagar i rad.

Sorry...men jag har läst länken och förstår att vi gärna får komma dit och betala 50 kr och komma in och titta! Men om vi kommer ett helt gäng med en massa rejäla kameror och fotar en massa...vad säger de då??

/Tina

Dom säger "Välkommen". Jag har då inte hört talas om någon mässa där fotoförbud råder men eftersom jag inte visste det till 100% så skrev jag ett email i går kväll och frågade en av arragörerna. Jag frågade då inte som en grupp fotografer men om vi från allmänheten fick fotografera skateboard åkarna och allt det övriga och svaret ser du längst upp.

MVH
Jacob

Jag dyker nog upp mer runt 11:30, men öser på så gott jag kan. Måste äta lite frukost bara, och packa kameror, och snabbdusch :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar