Annons

Sökning i Köp & Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
När jag i utökad sökning sökte efter Nikon Df i Köp & Sälj (och valde säljare "alla", annonstyp "säljes" samt kategori "Kameror - Digitala systemkameror") så fick jag detta resultat.

Som synes fick jag fler träffar på kameror som inte är Nikon Df än vad jag fick på Nikon Df.

I ett försök att reducera sökrymden skrev jag "Nikon Df" istället, dvs sökorden inom citationstecken, men då fick jag noll träffar.

Om jag gör fel så skulle jag gärna vill veta hur man gör rätt, men om det inte går att åstadkomma en snävare sökrymd med nuvarande söksystem så skulle jag bli glad om funktioner för det infördes.

När jag i utökad sökning sökte efter Nikon Df i Köp & Sälj (och valde säljare "alla", annonstyp "säljes" samt kategori "Kameror - Digitala systemkameror") så fick jag detta resultat.

Om jag gör fel så skulle jag gärna vill veta hur man gör rätt, men om det inte går att åstadkomma en snävare sökrymd med nuvarande söksystem så skulle jag bli glad om funktioner för det infördes.

Det kommer mer filtrering inom kort!

Oj vad jobbigt det blev att kolla på annonserna nu. Orkade knappt halva första sidan innan scrollfingret tröttnade ;-). Kan man få en funktion med "old style", dvs smala rader som tidigare?

Oj vad jobbigt det blev att kolla på annonserna nu. Orkade knappt halva första sidan innan scrollfingret tröttnade ;-). Kan man få en funktion med "old style", dvs smala rader som tidigare?

Jag tror du måste börja träna om du blir utmattad av den fysiska aktiviteten ;-)
Det är med i planen att lägga till en minimerad listning.

Jag tror du måste börja träna om du blir utmattad av den fysiska aktiviteten ;-)
Det är med i planen att lägga till en minimerad listning.

Ja, gör gärna detta så fort som möjligt. Förstår att ni vill visa bilder, men när 95% av annonserna inte har bilder ser det ganska dumt ut. Sedan känns det som enormt slöseri med real estate allmänt, med mycket tomrum och onödig info (bryr man sig verkligen om vem som säljer den när du tittar på en lista?).

Var 100% användbart och enkelt förut. Men rent allmänt känns FS plottrigare och plottrigare med varje ändring.

Tack för feedback! Vi har skruvat lite idag och släppt uppdateringar.

- Man kan sortera listan efter inlagd datum och pris
- Man kan klicka på Visa kompakt vy och få en kompaktare lista
- Man kan klicka på Märke (tex http://www.fotosidan.se/classifieds/list.htm?brand=Canon) om detta angett på en annons och få alla annonser med samma Märke.
- Man kan klicka på Passar till (tex http://www.fotosidan.se/classifieds/list.htm?productfamily=30) och detta är angett på annonsen och man kan få alla annonser som matchar det. Så vill man hålla koll på Sony Alpha så kan man alltid använda den länken för att få fram alla annonser.
- Man kan lägga upp större bild
- Alla kan lägga till bilder i annonserna.

Lägger till det här här eftersom det känns relaterat:

När man använder "avancerat sök" går det inte att fylla i "passar till". Har varit så länge och oberoende av webbläsare.

Se bif. bild.

Dessutom är listan över kategorier så liten (endast 3 rader) att man oftast scrollar förbi den kategori man ska välja om man scrollar med musens rullhjul.

Bilagor

• 2015-10-28_1418.png
    2015-10-28_1418.png
    19.6 KB · Visningar: 15
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar