Annons

Sökes! Generös Photo Shop-kunnig.

Produkter
(logga in för att koppla)

skogsbaronen

Aktiv medlem
Söker en generös som kan "koda" ett funktionsmakro i Photo Shop.

Eftersom att min kamera saknar multiexponeringsfunktion så skulle det vara till stor glädje om någon kunde fixa fram ett funktionsmakro som simulerar en multiexponering av de blider som jag har tagit.

Visserligen så kan jag göra en liknande grej manuellt i PS men det är ju inte riktigt samma sak som att det görs på riktigt vis. Att göra det manuellt sätter inga gränser för hur man kan påverka resultatet, och jag anser det som fusk.
Det ger heller ingen träning som kan förbättra mig som fotograf.

Vad jag söker är ett funktionsmakro som gör allt automatiskt på samma sätt som kameran skulle ha gjort om en funktion fanns för multiexponering, utan att jag själv har möjlighet att mixtra med det i efterhand. Endast de tagna bilderna ska kunna påverka resultatet.

Alternativt så skulle en liten "steg för steg-guide" om hur jag gör makrot själv kunna fungera.

Jag citerar Sven Larsson (Gatufoten) i tråden: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=25588&goto=newpost

"Men om någon "spelar in" en batch på PS och skickar till dig / alternativt skriver steg för steg info hur du spelar in ett makro - så kan du sen ta fram dina bilder - trycka på knappen funktionsmakro och Poff så har du det klart. Det är så lätt att du tror inte det är sant

Enda kruxet är du måste lyckas muta någon här som vill göra det åt dig."

Jag tackar på förhand för den hjälp jag kan få.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto