Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökes: En bra webshop

Produkter
(logga in för att koppla)

AS365

Aktiv medlem
En webshop med brett sortiment OCH lagerhållning OCH rimliga priser OCH en smidig lösning för betalning och frakt (till Sverige), existerar det? "Välj en eller två" duger inte!
Jag hoppas och tror att jag har gjort en stor blunder i mitt sökande, men ännu så länge irrar jag i mörkret.

En webshop med brett sortiment OCH lagerhållning OCH rimliga priser OCH en smidig lösning för betalning och frakt (till Sverige), existerar det? "Välj en eller två" duger inte!
Jag hoppas och tror att jag har gjort en stor blunder i mitt sökande, men ännu så länge irrar jag i mörkret.

Jag antar att du menar med fotosortiment.

Cyberphoto tycker jag uppfyller dina krav.

Per.

B&H i New York brukar vara smidigt att ha med att göra. Nu har dock dollarkursen stigit en del under hösten så jag vet inte hur pass mycket man tjänar på att handla där längre. Tidigare när dollarn var lägre blev totalpriset inkl frakt, tull och moms ofta lägre än de svenska priserna.

När det gäller Svenska webshoppar har jag använt mig av ScandinavianPhoto och Cyberphoto utan problem.

När det gäller utländska (som ofta har bättre priser och större lager) använder jag B&H i New York och HongKong Supplies (fick faktiskt hem grejerna från Hong Kong snabbare än de gånger jag beställt från Sverige) =)

Jag kan rekommendera Warehouse Express i England. Mycket konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och bra service. Eftersom du handlar inom EU slipper du betala tull.

Momsen är den stora kostnaden vid import utifrån EU. Det är nog det pic-tor syftar på och som man slipper betala vid köp inom EU.

Om du inte har någonting emot tull och moms så är B&H och Adorama mycket bra. Men det är inte lika billigt som det var i våras då $ har gått upp en hel del.
Beställde 9kg prylar på en måndag från Adorama, skeppades tisdag em (US time), framme 9:35 på torsdagen :)

Elektronik är då vad jag vet tullfritt, åtminstone inom Eu o mellan Sverige o staterna.

Det stämmer inte när det gäller USA och hit. Fick en kompis erfara i våras. Det blev trots allt lite billigare än att köpa grejerna här hemma men inte lika billigt som han hade planerat =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar