Annons

sökes billig reperation + 2:a hands värde

Produkter
(logga in för att koppla)

zerihoun

Aktiv medlem
en dag så fick min canon elan 7 tuppjuck. lämnade in den på lagning (i bolivia iofs) men fick tillbaka den med rekommendationen att detta var endast något som canon kunde fixa. sedan dess har jag typ inte vågat lämna in den någonstans. rädd för vad det kommer att kosta de sa att det var något stort fel på bländaren = låter dyrt!
köpte en ny canon 30 och fortsatte min resa men nu saknar jag min elan.


> är det någon som rekommendera ett billigt och snabbt ställe för repreation av canonkamrer? bor i norrköping/sthlm men har inga problem att skicka den till jokkmokk typ...

> om reperationskosnaden överstiger inköpspriset på kameran är det då värt det? speciellt då som andra hands värdet närmast e obetydlig???


: m
 
Du kan alltid lämna in kameran och be om kostnadasförslag vilket brukar kosta 300-400 kronor om du väljer att inte reparera.

I Stockholm finns Stockholms Centralservice som är störst i Stockholm på Canon. Men de är inte billiga direkt.

Elan 7 (Eos 30) är en fin kamera men andrahandsvärdet på analoga kameror har sjunkit så den är väl max värd 2500.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.