Annons

Söker tips om kamera...

Produkter
(logga in för att koppla)

Mi70

Medlem
Hej allesammans!

Jag är ny här, och nybörjare med stora bokstäver, hoppas ändå få ställe en för er redan initerade säkert vanlig fråga......! Jag har äntligen bestämt mig för att ta tag i ett fotointresse jag alltid närt men aldrig fått tillfälle att utveckla. Efter att så i december förra året ha blivit klar med den doktorsavhandling som effektivt dödat varje annat intresse utanför jobbtiden i tio års tid, skall jag nu göra slag i saken!

Ett presentkort till en kamera var också en av disputationspresenterna.... Dock på i sammanhanget blyga 3000, men ändå!

Jag undrar nu vilken kamera som skulle kunna funka för en nybörjare som ändå önskar förkovra sig i ämnet, och som är köpbar för 3000 ca? Jag har hört gott om Nikon F80 eller F75?

Tacksam för alla råd!
 
Du får mest för pengarna om du letar begagnat, 3000:- räcker inte så långt om man köper nytt.
Därimot kan man få en hel del begagnat för 3000:-

:D
 
Jo, jag har förstått det, men jag har fått ett presentkort, på 3000 kr... Så jag tänkte att man kunde köpa själva kameran ny, men sedan köpa tillbehör begagnat! MEn hörde just med den fotokedja jag fått presentkortet på, och de har en nikon f80 för nästan 5000..... Har förstått att f75 är billigare, men det ser ändå ut som om man får lägga till lite själv, vilket jag väl ändå hade tänkt. Problemet är att jag vill köpa kamera NU, men inte har några extra tusenlappar att lägga till just nu!

Tack för ditt svar!
 
Använd presentkortet till förbrukningsmaterial!


Om det är Nikon som är intr. hade jag tittat på 801, helst 801s. Pålitlig, hållbar, vanliga batterier, lite slö AF.
Med prutning kan man få 35-70/2,8 till för 3000.

Häromdagen var det en F5 ute för 5300. Det går inte köpa nytt idag.

Titta bara noga mellan märkena först så att du inte idag väljer ett kamerasystem du inte vill ha i framtiden. Du väljer system NU

Att välja Nikon, Canon eller Minolta, det är frågan...