Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker Stockholmsvy

Produkter
(logga in för att koppla)

js1

Aktiv medlem
Hej,

Har för mig att det någonstans runt Stockholmsström finns en kungakrona på ett räcke där man ser ut över slottet.

Snälla, hjälp en vilsekommen skåning om var detta motiv finns.

Nu har jag varit där och förevigat kronorna.
Måndagkvällen bjöd på härligt väder att strosa omkring i och ta lite nattbilder. Igårkväll var det inte riktigt lika kul med regnet.

Bilagor

• stockholm iv 400.jpg
    stockholm iv 400.jpg
    58.3 KB · Visningar: 404
js1 skrev:
Nu har jag varit där och förevigat kronorna.
Måndagkvällen bjöd på härligt väder att strosa omkring i och ta lite nattbilder. Igårkväll var det inte riktigt lika kul med regnet.
Najs, Jörgen. Så där ser det ut om man inte använder mittpelaren på stativet. ;)

Florestan skrev:
Najs, Jörgen. Så där ser det ut om man inte använder mittpelaren på stativet. ;)

...eller har för kort stativ eller står för långt bak.
Slarvade tydligen på plats för jag upptäckte det inte förrän jag kom hem, dåligt.

js1 skrev:
...eller har för kort stativ eller står för långt bak.
Slarvade tydligen på plats för jag upptäckte det inte förrän jag kom hem, dåligt.
Äh, jag försökte mig på en liten drift med dem som tycker att man lika gärna kan hoppa i sjön om man använder sig av stativets mittpelare, men det gör det samma...

Florestan skrev:
Äh, jag försökte mig på en liten drift med dem som tycker att man lika gärna kan hoppa i sjön om man använder sig av stativets mittpelare, men det gör det samma...

Eeehh, jaha. Fattar inget men strunt samma.
Jag var lite feg och vågade inte hissa upp för mycket för det blåste en del där på bron så jag var rädd för att stativet skulle svaja för mycket.

Jag drog upp en snabb runda igen och tog en ny bild med stativet lite högre...;)

Bilagor

• stockholm iv 400_2.jpg
    stockholm iv 400_2.jpg
    84.9 KB · Visningar: 254
Vilket jä**la gnällande, tur att man cyklar snabbt!

Bilagor

• stockholm iv 400_3.jpg
    stockholm iv 400_3.jpg
    80.8 KB · Visningar: 222
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar