Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker smidig/liten kompakt digital

Produkter
(logga in för att koppla)

xiphias

Ny medlem
Tja!

Jag drar till Australien i Januari och behöver en kamera att använda där nere. Det största kravet jag har egentligen är att jag skulle vilja att kameran får plats i jeansfickan men samtidigt vill jag ju självklart kunna ta bra bilder.

Är beredd att lägga ut 3000-4000:- och har kikat runt i kameradjungeln men insett att det vore bäst att få lite tips från någon som kan det här bättre än mig :) Så har ni några modeller som jag skulle kunna kika på så är jag ytterst tacksam!

Vet inte om modellen finns kvar, den var på utgående i sommras, men annars funkar Canon IXUS 700 IS riktigt bra.

Är ordentligt nöjd med min som jag köpte efter att ha läst recensionerna från bla. www.dpreview.com som ansåg modellen vara riktigt bra med avseende på optiken.

Tyvärr fick efterföljaren 850 IS inte lika bra kritik och hur väl Canon har lyckats rätta till de problem man ansåg 850:an hade i efterföljaren till den (860 IS) har jag inte den blekaste aning om.

Storleken är helt perfekt för fickor men du bör skaffa en liten väska som skydd för den stora displayen. Vill du vara extra försiktig mot repor sätter du dessuom på en skyddsfilm. Utan fungerande skärm, eller väldigt repig sådan, funkar ju en kompakt-digital inget vidare!

Lycka till!
// Niklas

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto