anpahl
Aktiv medlem
Är i stort behov av att köpa en ny kamerarem till mina två Nikonkameror, D7000 samt D750. Jag har svag rygg och nacke och behöver en bekväm rem. Jag har varierande kameraväskor och senaste tillskottet är en ryggsäck, Lowepro Flipside 400. Jag vill dock ha möjlighet att ha kameran framme utan att få ont när jag bär den. Jag gillar inte att fästa remmen i stativfästet då jag har läst om många olyckor och då går Black Rapids rem bort som annars får bra kritik.
Jag har nu tittat på Peak designs produkter och då deras rem Slide samt Peak Design Capture Pro kamerafäste och en handledsrem.
Jag gillar tanken på att jag snabbt kan skifta kameraremmen mellan kamerorna och att jag inte är beroende av att fästa remmen i stativfästet.
Jag har tittat på många filmer på Youtube samt en del recensioner men nu vänder jag mig till er för råd kring dessa produkter.
Jag har nu tittat på Peak designs produkter och då deras rem Slide samt Peak Design Capture Pro kamerafäste och en handledsrem.
Jag gillar tanken på att jag snabbt kan skifta kameraremmen mellan kamerorna och att jag inte är beroende av att fästa remmen i stativfästet.
Jag har tittat på många filmer på Youtube samt en del recensioner men nu vänder jag mig till er för råd kring dessa produkter.